Fotoalbum 2023

Dit is de index naar alle albums van 2023

Klik op de foto om de hele reportage te zien.

5D L20107d

18 maart 2023

Lenteconcert.

Op 18 maart 2023, een druilige dag trouwens, kon men toch genieten van de lentekriebels. Tijdens haar LENTECONCERT wist de Koninklijke Muziekkapel van de Mechelse Politie o.l.v. Bart Van Buggenhout haar publiek in de Stadsschouwburg (Keizerstraat 3) Mechelen heerlijk vermaken met fantastische swingende en opgewekte muziek.

5D M20988d

8 mei 2023

V-dag Monument Politieke Gevangenen.

Op 8 mei 2023 werd naar jaarlijkse gewoonte V-dag of vrede na de Tweede Wereldoorlog herdacht. Iedereen heeft wel een familielid, vriend of kennis die te lijden had onder deze gruwel. De bloemenhulde en eerbetoon aan het monument van de politieke gevangenen werd muzikaal ondersteund door de Muziekkapel van de Mechelse Politie o.l.v. Bart Van Buggenhout en solist Benny Verschueren.

5D M20996d

V-dag Optocht.

Alhoewel een oorlog of conflict weinig of geen overwinnaars kent, zijn er heel veel verliezers.

Een overwinning wordt meestal gevierd en soms met een optocht. Op 8 mei 2023 was dat in Mechelen niet anders.

Door de straten van het centrum klonk marsmuziek door het Trommelkorps o.l.v. Wim De Cat en de Muziekkapel van de Mechelse politie o.l.v. Bart Van Buggenhout en voorafgegaan door tambour-majoor Ghyslain Herman. Zij begaven zich van het monument van de politieke gevangenen en slachtoffers van de Nazi concentratiekampen naar het Sint-Romboutskerkhof voor een volgende plechtigheid.

.

5D M21083d

V-dag Monument Gesneuvelden.

Aan het Sint-Romboutskerkhof werd op 8 mei 2023 hulde gebracht aan alle slachtoffers van de oorlog.

De bloemenhulde aan het monument van de gesneuvelden van de twee oorlogen, met bloemen van de stad, oud-strijders en gelijkgestelden, vaderlandslievende verenigingen en scholen, werd gepast muzikaal ondersteund door de Muziekkapel van de Mechelse Politie o.l.v. Bart Van Buggenhout en solist Benny Verschueren.

5D M21195d

8 mei 202

V-dag Viering op Grote Markt.

Voor de laatste ceremonie van V-dag op 8 mei 2023, nam de Muziekkapel van de Mechelse Politie de genodigden mee richting Grote Markt.
Bij het hijsen van de vlaggen van Groot-Brittannië, U.S.A., Frankrijk, Vlaanderen en België werden door de Muziekkapel van de Mechelse Politie o.l.v. Bart Van Buggenhout de respectievelijke hymnen gespeeld. Tijdens en na de begroeting van de oud-strijders speelde de harmonie nog “Pomp & Circumstance”.

5D M21448d

21 juli 2023

Nationale Feestdag.

Voor de Nationale Feestdag werd regen voorspeld. Toch bleef het droog tijdens de bloemenhulde en het wandelconcert naar de Grote Markt.

Omdat de klassieke verzamelplaats van de Politieharmonie, namelijk café Torreke gesloten was, werd afgesproken in het vernieuwde café Den IJzer bij Tim en Lesly. De snelle, verzorgde en vriendelijke bediening viel best in de smaak van de muzikanten en sympathisanten.

Om 11.15 uur verzamelde de muziekkapel van de Mechelse Politie zich op de Grote Markt om op cadans van de trom richting het Sint-Romboutskerkhof te marcheren. Na het Te Deum in de kathedraal begaven de genodigden zich ook naar daar.

Tijdens de officiële plechtigheid aan het Monument der Gesneuvelden werden bloemen gelegd door de stad Mechelen, plaatscommandant, Pantsercavalerieschool, Departement Administratie, Verbond van oud-strijders en Gelijkgestelden, en andere verenigingen.

Zoals gewoonlijk werd de bloemenhulde muzikaal ondersteund door de Koninklijke Muziekkapel van de Mechelse Politie, dit jaar voor het eerst o.l.v. kersverse hulpdirigent Tom Robyns en waarbij Benny Verschueren traditiegetrouw de sonnerie of het appel GEEF ACHT en LAST POST ter harte nam.

Na de plechtigheid werden de genodigden met marsmuziek geëscorteerd naar de Grote Markt, waar de harmonie daar voor de aanwezige inwoners en toeristen nog voor een extra tintje feestelijke muziek zorgde.

Proficiat aan alle aanwezige muzikanten en vooral aan de dirigent Tom voor de puike prestatie.