Fotoalbum 2015

Dit is de index naar alle albums van 2015.
Klik op een foto om alle foto's hiervan te zien.

40D 67042d

14 februari 2015

Sweet Valentine.

Op Valentijn 14 februari 2015 vergastte de Politieharmonie Mechelen o.l.v. Bart Van Buggenhout in de Stadsschouwburg Mechelen haar trouw publiek op een romantische avond met gedurfde, soms pittige en zelfs dansmuziek. Naar jaarlijkse gewoonte dirigeerde Luc Hermans het eerste muziekwerk. De achttien muziekwerken werden aardig gepresenteerd door Elisabeth Herman. Belichting, geluid en achtergrond projecties werden professioneel gesynchroniseerd door Robby Fallein. Klezmer Classics werd op spectaculaire wijze gebracht met als solisten, Vincent Verhelst op accordeon, Kristof Vercammen op klarinet, Benny Verschueren op cornet en Willy Verelst op alt sax. Na een korte introductie in Vlaamse gebarentaal, werd de tekst van “Vlieg met me mee naar de regenboog” van Paul De Leeuw door de hele zaal mee uitgebeeld. Op de tonen van Ierse dansmuziek doorkruiste een Polonaise de zaal. Het was een welgeslaagde avond met veel romantiek en heel veel liefde voor muziek.

40D 67308d

15 februari 2015

Dag van de Oud-strijders.

Dag van de Oud-strijders

Op 15 februari speelde de Politieharmonie op het St-Romboutskerkhof tijdens de bloemenhulde voor “De dag van de oud-strijders”. Benny Verschueren vertolkte op Cornet “Ten Velde” en de “Last Post”. De harmonie onder leiding van Bart Van Buggenhout speelde verschillende marsen, “De Vlaamse Leeuw” en de “Brabançonne”. Het publiek gaf achteraf een daverend applaus.

40D 68701d

29 maart 2015

Ontbijtbuffet voor Kom op tegen Kanker

In het cultuurhuis Leliëndaal te Hombeek organiseerde de twee teams van de Politie Mechelen-Willebroek op 29 maart 2015 een ontbijtbuffet ten voordele van Kom op tegen Kanker. De teams hopen zo met deze en nog verschillende andere acties de € 10.000 te verzamelen om de 1.000 Km Kom op tegen Kanker te mogen meerijden. Naast het ontbijt was er poëzie en muziek door een strijkerskwartet. Mooi initiatief, lekker eten maar vooral een aangename sfeer. Bedankt alle mensen die deelnamen en zo deze teams op weg helpen naar de 1.000 Km.

40D 71206d

8 mei 2015

70ste V-dag

Herdenking Bevrijdingsdag van de Tweede Wereldoorlog, nu voor de 70ste keer met de Koninklijke Muziekkapel van de Mechelse Politie. Er waren plechtigheden aan het Monument van de politieke gevangenen op de Van Benedenlaan, het Monument der Gesneuvelden op het Sint-Romboutskerkhof en op de Grote Markt. De Koninklijke Muziekkapel van de Mechelse Politie speelde “Te Velde”, “Last Post” en de nationale hymnen bij het hijsen van de vlaggen van Groot-Brittannië, U.S.A., Russische Federatie, Frankrijk, Vlaanderen en België.

40D 73073d

20 juni 2015

Conservatorium

De Muziekkapel gaf een schitterend concert onder leiding van Bart Buggenhout. Op het podium in de tuin wisten ze menig bezoeker aangenaam te verrassen.

40D 74477d

21 juli 2015

Nationale Feestdag

Naar jaarlijkse gewoonte heeft de Politieharmonie Mechelen onder leiding van dirigent Bart Van Buggenhout op de Nationale Feestdag na het Te Deum de bloemenhulde muzikaal ondersteund. Het stadsbestuur was afgevaardigd door schepenen Walter Schroons, Marina De Bie, Björn Siffer, Koen Anciaux en gemeenteraadsvoorziter Chris Backx. Verder was er een afvaardigingen van justitie, politie, brandweer, scouts en verschillende oud-strijdersverenigingen. De leiding van de plechtigheid lag in handen van Guy Van Dam.

40D 74946d

30 augustus 2015

Maanrock

De Koninklijke Muziekkapel van de Mechelse Politie besloot de Maanrock-classic concertenreeks om 21u met een schittered concert onder leiding van Bart Van Buggenhout.

40D 75082d

4 september 2015

Bevrijding Mechelen.

Op 4 september was het 71 jaar geleden dat Mechelen bevrijd werd van de Duitse bezetter. Op de Grote Markt tussen de historische legervoertuigen trad de Koninklijke Harmonie van de Mechelse Politie op. Daarna was er een plechtigheid voor het stadhuis met het hijsen van de vlaggen.

40D 75933d

1 november 2015

Dodenhulde Mechelen

Onder een stralende hemel en hartverwarmende zonnestralen heeft de Koninklijke Muziekkapel van de Mechelse Politie mee eer betoond en de bloemenhulde op het kerkhof van Mechelen muzikaal ondersteund.
De muziekkapel, vaderlandslievende verenigingen, scouts, genodigden en een afvaardiging van het stadsbestuur, waaronder Bart Somers, Marina De Bie en Chris Backx verzamelden aan de stedelijke begraafplaats Ziekebeemden, om daarna in stoet en met treurmuziek van Chopin naar het Heldenmonument te stappen. Daar werd “Ten Velde” en “Last Post” geblazen door Benny Verschueren, terwijl aan het monument bloemen werden neergelegd. Tenslotte speelde de harmonie o.l.v. dirigent Bart Van Buggenhout de hymnen tijdens het hijsen van de vlaggen respectievelijk van Engeland, USA, Russische Federatie, Frankrijk, Vlaamse Leeuw en België.

40D 76075d

11 november 2015

Wapenstilstand Mechelen

Spelende kinderen bij opsinjoor en wat verder op het Sint-Romboutskerkhof een stiltemoment, Last Post door Benny Verschueren en bloemenhulde aan het monument voor de gesneuvelden van de Eerste Wereldoorlog. Twee contrasten die de vrijheid symboliseren die herwonnen werd in 1918. De Koninklijke Muziekkapel van de Mechelse Politie, onder leiding van dirigent Bart Van Buggenhout, verzorgde de muzikale ondersteuning bij de herdenking en begeleidde de oud-strijders, de genodigden en de afvaardiging van het stadsbestuur, leger en politie naar het stadhuis op de Grote Markt.